måndag 16 september 2013

Min första månad som ungdomsombud

Jag heter Pejda Almir och är 20 år gammal, för exakt en månad sen så börja jag som ett nytt ungdomsombud i Linköping, väldigt kul att börja jobba men var så klart lite nervös! 
Jag tycker ändå att de rullat på ganska så bra. Lärt mig massa saker om politik de olika 
nämnderna och varit med om den stora festivalen keep it loud samt nattvandrat på nollningsveckorna. 

Tycker om arbetsmiljön för den är så trygg och alla har varit extremt trevliga emot mig.
Jag har mitt kontor på vinden som de kallas för vi sitter högst upp i byggnaden , ganska kyligt men väldigt skönt ändå har trots allt den bästa utsikten i huset! Min kollega Elsa har varit supersnäll som lärt mig och lär mig fortfarande allt man behöver veta , så jag trivs verkligen att jobba med Elsa! 
De uppdrag vi haft och ska arbeta med är stadsdelsutveckling , alltså att mycket fokus ska läggas på våra mest utsatta stadsdelar i Linköping (Skäggetorp och Berga.) Vi har varit i Stockholm på NUNI-träffen (NUNI står för Nationellt Nätverk för Ungas Inflytande) och fått massa nya ideer om hur vi ska arbeta med ungdomar ! Sedan ska vi även till Malmö där vi kommer ha en utbildning kring ungt inflytande där Sverige ungdomsråd har föreläsning. 

Jag har lärt mig mycket på en månad och hoppas kunna lära mig ännu mera så jag kan ge något tillbaka!
De är verkligen kul att jobba som ungdomsbud för man möter på personer i sin ålder och kan relatera till dem och lära sig av varandra. Min allra första månad som ungdomsbud = GOOD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar